Go down
The Gifted
The Gifted
Wiek postaci : 0
Rejestracja : 07/09/2022
Punkty : 488
Liczba postów : 717
https://the-gifted-pbf.forumpl.net/

Regulamin Empty Regulamin

Sob Wrz 10, 2022 12:31 am

Regulamin

OGÓLNE

  1. Rejestracja na forum jest równoznaczna z zaakceptowaniem regulaminu, którego nieznajomość nie zwalnia z przestrzegania zawartych w nim zasad.
  2. Za łamanie regulaminu użytkownik dostaje w pierwszej kolejności słowne upomnienie od administracji. Jeżeli to nie poskutkuje, za dalsze łamanie otrzyma ostrzeżenie, a w ostateczności bana.
  3. Każdy użytkownik jest równy wobec regulaminu.
  4. Zadaniem administracji jest pilnowanie porządku na forum, uzupełnianie spisów oraz sprawdzanie kart postaci. W razie potrzeby udzielanie pomocy użytkownikom.
  5. Przed zaakceptowaniem karty postaci zabronione jest pisanie w działach innych niż: offtop, poszukiwania, techniczne oraz oczywiście we własnej karcie postaci.
  6. Wszelkie kody, grafiki oraz teksty prócz zdjęć w tematach, avatarów oraz podpisów graczy są własnością forum. Zabrania się używania ich  na  innych tworach. Jednocześnie prosimy o stosowanie kodów podanych w odpowiednich działach przez administrację.
  7. Zabrania się dokonywania samowolnych zmian w kodach dostarczanych przez forum.
  8. Administracja zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu forum. Jednocześnie zobowiązuje się do poinformowania o tym użytkowników.


POSTAĆ

  1. Na jedno konto przypada jedna postać.
  2. Login składa się z imienia i nazwiska postaci.
  3. Konta, których loginy są inne niż zaznaczono powyżej, będą usuwane w ciągu 72h. Wyjątkami są nazwy takie jak: "myślę", "zastanawiam się" itp., ale karty postaci na takich kontach nie będą akceptowane dopóki loginy nie będą zgodne z powyższym punktem.
  4. Gracz od rejestracji na forum ma 2 tygodnie na przekazanie do akceptacji karty postaci. W innym wypadku jego konto zostanie usunięte, a rozpoczęta (czyli nie pusta) karta postaci trafi do archiwum.
  5. Na forum nie istnieją postacie kanoniczne z serialu The Gifted i reszty uniwersów Marvela, dlatego zabronione jest ich tworzenie. Można oczywiście się wzorować, ale nie należy oczekiwać od mistrzów gry czy innych graczy, by traktowali taką postać dokładnie jak w serialu czy nawet wiedzieli kim ona jest.
  6. Zabronione jest również wykorzystywanie personaliów sławnych osób.
  7. Na forum obowiązują avatary realne (tj. zdjęcia) o wymiarach 200x320px. Nie mogą przedstawiać osoby innej niż ta wybrana w karcie postaci.
  8. Na forum możliwe jest dodawanie podpisów pojawiających się pod każdym postem. Należy jednak pamiętać o ich maksymalnych rozmiarach: 400x50px oraz unikać animacji, zwłaszcza mocno migoczących. UWAGA: Limit w podpisie wynosi 2048 znaków!
  9. Administracja ma prawo usunąć avatar lub podpis użytkownika i zastąpić go innym jeśli uzna, że narusza on standardy forum lub zakłóca jego klimat. Dotyczy się to głównie nagich/roznegliżowanych ujęć, zdjęć ze ścianek reklamowych lub przesadnie barwnych, migoczących gifów.
  10. Prosimy o nieużywanie wizerunków znanych przestępców.
  11. Obowiązuje zakaz powielania wizerunków. Wyjątek stanowią postacie bliźniaków jednojajowych.
  12. Istnieje możliwość jednokrotnej zmiany wybranego wizerunku po zaakceptowaniu karty. Warunkiem jest brak rozpoczętych wątków fabularnych.
  13. Moce nie ulegają powieleniu. Mogą mieć podobną naturę, jednak muszą być widoczne między nimi znaczące różnice - w sposobie używania, skutkach ubocznych czy długości używania.
  14. Administracja zastrzega sobie prawo do ingerencji w opis mocy lub historii i narzucenie swoich uwag podczas procesu tworzenia oraz sprawdzania karty postaci.
  15. Administracja zastrzega sobie 72h na zaakceptowanie karty postaci bądź przesłanie do użytkownika stosownych poprawek w wiadomości prywatnej.
  16. Zalecamy opisywać historię postaci w trzeciej osobie, w formie chronologicznego opisu lub listy wydarzeń. Transkrypty z rozmów, wpisy z dziennika lub pamiętnika czy przepisywanie w historii treści dokumentów nie będą akceptowane.
  17. Konta, na których przez 30 dni nie odnotowano aktywności w postaci postów fabularnych, zostają przeniesione do grupy Missing, a wszelkie założone tematy zostają przeniesione do archiwum. Wyjątek stanowią konta graczy, którzy zgłosili dłuższą nieobecność. W celu powrócenia na listę aktywnych graczy, konieczne jest uzupełnienie formatki w temacie aktualizacje i zamówienia
    • Maksymalny czas zgłoszonej nieobecności wynosi 60 dni (wyjątek stanowią wyjątkowe sytuacje, które należy zgłosić administracji - możliwe jest wtedy wydłużenie nieobecności).
    • By postać została uznana za aktywną, konieczne jest prowadzenie aktywnej rozgrywki (bądź rozgrywek). Oznacza to, że ze strony użytkownika z grupy missing muszą paść minimum 3 posty fabularne  w okresie uznawanym za aktywność fabularną (czyt. 30 dni). W przypadku postaci notorycznie trafiających do grupy nieaktywnych (bez wcześniejszego zgłaszania nieobecności) za aktywność fabularną uznaje się moment, gdy logowania i wstawianie postów jest względnie regularne (min. 1 post na 2-3 dni).
  18. Na życzenie użytkownika konto może zostać usunięte jedynie w przypadku, gdy postać nie wzięła udziału w rozgrywce fabularnej.
  19. Dotyczy to również kont z zaakceptowaną kartą, które przez 2 tygodnie od jej akceptacji nie rozpoczęły rozgrywki fabularnej.
  20. Na forum można tworzyć multikonta. Aby je tworzyć, należy spełniać poniższe warunki:
    1. Wszystkie konta muszą być aktywne.
    2. Pierwsze trzy multikonta można utworzyć niezależnie od ilości zebranych punktów.
    3. Każde kolejne konto można utworzyć po osiągnięciu 30 punktów fabularnych na poprzednich kontach,
    4. Multikonta powinny należeć do różnych frakcji (wyłączając grupę factionless, w której można stworzyć dowolną ilość multikont, jeśli poprzednie zasady zostały zachowane). Dozwolone jest stworzenie dwóch postaci w jednej grupie - za zgodą administratora.

  21. Aktywna postać może zostać uśmiercona fabularnie jedynie na życzenie gracza. Bez zgody będą zabijane postacie nieaktywne, czyli należące do grupy Missing.
  22. Uśmiercona postać nie może zostać wskrzeszona. Definitywnie zostaje przeniesiona do grupy Dead.


ROZGRYWKA

  1. Grę można rozpocząć dopiero po zaakceptowaniu karty postaci. Do zaakceptowania Karty Postaci, wymagane jest także posiadanie uzupełnionego Informatora.
  2. Wszyscy gracze są zobowiązani do utrzymywania realiów panujących na forum oraz dostosowywania się do nich w swoich rozgrywkach.
  3. To samo tyczy się sytuacji aranżowanych przez Mistrzów Gry (MG).
  4. Zadaniem MG jest pilnowanie porządku na fabule, a także urozmaicenie rozgrywki innym graczom.
  5. Starcia fizyczne pomiędzy postaciami są nadzorowane przez MG. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy obie strony dogadają się między sobą odnośnie swoich zamierzeń.
  6. Niewymagana jest zgoda gracza w przypadku zdobywania obrażeń pod okiem MG
  7. Aby móc brać udział w eventach, każdy zgłaszający się gracz powinien mieć założony, uzupełniony i zaktualizowany informator.
  8. Dopuszczona jest zarówno pierwszoosobowa, jaki i trzecioosobowa narracja. Prosimy o utrzymanie raz wybranego typu narracji.
  9. Należy pamiętać, że postaci nie są wszechwiedzące i nie mają prawa znać przemyśleń innych postaci biorących udział w grze.
  10. Na forum obowiązuje multilokacja, co oznacza, że można prowadzić kilka rozgrywek na raz. Warunkiem jest utrzymanie kolejności chronologicznej i zaznaczenie jej w kalendarzu postaci znajdującym się w dziale "Kalendarium".
  11. Dla ułatwienia gry innym użytkownikom, uprasza się o zaznaczenie początku i końca wątku w następujący sposób:
    1. W pierwszym poście: //początek.
    2. W ostatnim poście: //zmiana tematu [zt].

  12. Na bieżącej fabule mogą się odbywać jedynie rozgrywki z danego miesiąca fabularnego. Nie tyczy się to wątków rozpoczętych w poprzednich miesiącach i kontynuowanych po czas teraźniejszy, jeśli lokacja w międzyczasie nie uległa zmianie. Wszelkie gry rozpoczynane w nowych tematach ze starymi datami powinny zostać umieszczone w dziale z retrospekcjami.
  13. Rozgrywka ulega „przeterminowaniu” po upływie 14 dni od ostatniego posta. Wtedy temat ulega zwolnieniu.
  14. Fragmenty postów zawierające szczegółowe, drastyczne opisy obrażeń/tortur/śmierci ludzi lub zwierząt (treści gore) muszą zostać oznaczone znakiem +16. Opcjonalnie jest użycie opcji hide lub spoiler w postach.
  15. Gracze rozgrywający wątki erotyczne są zobowiązani do oznaczenia postów znakiem +18. Wymagane jest użycie opcji hide lub spoiler w postach.
  16. Używanie emotikon w postach fabularnych jest niedozwolone, a nagminne ich stosowanie będzie karane ostrzeżeniem.
  17. Używanie zdjęć i gifów w postach jest niedozwolone (wyjątek stanowi ukrycie ich za pomocą kodu w tekście), a nagminne ich udostępnianie jako grafik będzie karane ostrzeżeniem.
  18. Kwestie off topic w postach mogą się pojawić, jeśli zapisane będą w nawiasie oraz zmniejszoną czcionką. Nie mogą być wkomponowane w treść posta, ani znajdować się na jego początku lub końcu. W innym wypadku karane będą ostrzeżeniem.
  19. Niedopuszczalne jest wstawianie pustych postów bądź postów bez treści fabularnej w rozgrywkach. Niestosowanie się do tego zakazu skutkować będzie upomnieniami ze strony administracji, a w przypadku nagminnego nadużywania - ostrzeżeniami.
    *Wyjątek od reguły może zostać zastosowany wobec gracza, który wcześniej zgłosił niedyspozycyjność Mistrzowi Gry, jedynie za przyzwoleniem Administratora/MG.
  20. Ze względu na postęp fabularny niedozwolone jest edytowanie wysyłanych SMSów do innych postaci.
    *Punkt ten nie obowiązuje w przypadku edycji literówki bądź szyku zdania, bez zmiany jego ogólnego przekazu.

Powrót do góry
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach