Regulamin
Sob Wrz 10, 2022 12:31 am
Regulamin
OGÓLNE
- Rejestracja na forum jest równoznaczna z zaakceptowaniem regulaminu, którego nieznajomość nie zwalnia z przestrzegania zawartych w nim zasad.
- Za łamanie regulaminu użytkownik dostaje w pierwszej kolejności słowne upomnienie od administracji. Jeżeli to nie poskutkuje, za dalsze łamanie otrzyma ostrzeżenie, a w ostateczności bana.
- Każdy użytkownik jest równy wobec regulaminu.
- Zadaniem administracji jest pilnowanie porządku na forum, uzupełnianie spisów oraz sprawdzanie kart postaci. W razie potrzeby udzielanie pomocy użytkownikom.
- Przed zaakceptowaniem karty postaci zabronione jest pisanie w działach innych niż: offtop, poszukiwania, techniczne oraz oczywiście we własnej karcie postaci.
- Wszelkie kody, grafiki oraz teksty prócz zdjęć w tematach, avatarów oraz podpisów graczy są własnością forum. Zabrania się używania ich na innych tworach. Jednocześnie prosimy o stosowanie kodów podanych w odpowiednich działach przez administrację.
- Zabrania się dokonywania samowolnych zmian w kodach dostarczanych przez forum.
- Administracja zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu forum. Jednocześnie zobowiązuje się do poinformowania o tym użytkowników.
POSTAĆ
- Na jedno konto przypada jedna postać.
- Login składa się z imienia i nazwiska postaci.
- Konta, których loginy są inne niż zaznaczono powyżej, będą usuwane w ciągu 72h. Wyjątkami są nazwy takie jak: "myślę", "zastanawiam się" itp., ale karty postaci na takich kontach nie będą akceptowane dopóki loginy nie będą zgodne z powyższym punktem.
- Gracz od rejestracji na forum ma 2 tygodnie na przekazanie do akceptacji karty postaci. W innym wypadku jego konto zostanie usunięte, a rozpoczęta (czyli nie pusta) karta postaci trafi do archiwum.
- Na forum nie istnieją postacie kanoniczne z serialu The Gifted i reszty uniwersów Marvela, dlatego zabronione jest ich tworzenie. Można oczywiście się wzorować, ale nie należy oczekiwać od mistrzów gry czy innych graczy, by traktowali taką postać dokładnie jak w serialu czy nawet wiedzieli kim ona jest.
- Zabronione jest również wykorzystywanie personaliów sławnych osób.
- Na forum obowiązują avatary realne (tj. zdjęcia) o wymiarach 200x320px. Nie mogą przedstawiać osoby innej niż ta wybrana w karcie postaci.
- Na forum możliwe jest dodawanie podpisów pojawiających się pod każdym postem. Należy jednak pamiętać o ich maksymalnych rozmiarach: 400x50px oraz unikać animacji, zwłaszcza mocno migoczących. UWAGA: Limit w podpisie wynosi 2048 znaków!
- Administracja ma prawo usunąć avatar lub podpis użytkownika i zastąpić go innym jeśli uzna, że narusza on standardy forum lub zakłóca jego klimat. Dotyczy się to głównie nagich/roznegliżowanych ujęć, zdjęć ze ścianek reklamowych lub przesadnie barwnych, migoczących gifów.
- Prosimy o nieużywanie wizerunków znanych przestępców.
- Obowiązuje zakaz powielania wizerunków. Wyjątek stanowią postacie bliźniaków jednojajowych.
- Istnieje możliwość jednokrotnej zmiany wybranego wizerunku po zaakceptowaniu karty. Warunkiem jest brak rozpoczętych wątków fabularnych.
- Moce nie ulegają powieleniu. Mogą mieć podobną naturę, jednak muszą być widoczne między nimi znaczące różnice - w sposobie używania, skutkach ubocznych czy długości używania.
- Administracja zastrzega sobie prawo do ingerencji w opis mocy lub historii i narzucenie swoich uwag podczas procesu tworzenia oraz sprawdzania karty postaci.
- Administracja zastrzega sobie 72h na zaakceptowanie karty postaci bądź przesłanie do użytkownika stosownych poprawek w wiadomości prywatnej.
- Zalecamy opisywać historię postaci w trzeciej osobie, w formie chronologicznego opisu lub listy wydarzeń. Transkrypty z rozmów, wpisy z dziennika lub pamiętnika czy przepisywanie w historii treści dokumentów nie będą akceptowane.
- Konta, na których przez 30 dni nie odnotowano aktywności w postaci postów fabularnych, zostają przeniesione do grupy Missing, a wszelkie założone tematy zostają przeniesione do archiwum. Wyjątek stanowią konta graczy, którzy zgłosili dłuższą nieobecność. W celu powrócenia na listę aktywnych graczy, konieczne jest uzupełnienie formatki w temacie aktualizacje i zamówienia
• Maksymalny czas zgłoszonej nieobecności wynosi 60 dni (wyjątek stanowią wyjątkowe sytuacje, które należy zgłosić administracji - możliwe jest wtedy wydłużenie nieobecności).
• By postać została uznana za aktywną, konieczne jest prowadzenie aktywnej rozgrywki (bądź rozgrywek). Oznacza to, że ze strony użytkownika z grupy missing muszą paść minimum 3 posty fabularne w okresie uznawanym za aktywność fabularną (czyt. 30 dni). W przypadku postaci notorycznie trafiających do grupy nieaktywnych (bez wcześniejszego zgłaszania nieobecności) za aktywność fabularną uznaje się moment, gdy logowania i wstawianie postów jest względnie regularne (min. 1 post na 2-3 dni). - Na życzenie użytkownika konto może zostać usunięte jedynie w przypadku, gdy postać nie wzięła udziału w rozgrywce fabularnej.
- Dotyczy to również kont z zaakceptowaną kartą, które przez 2 tygodnie od jej akceptacji nie rozpoczęły rozgrywki fabularnej.
- Na forum można tworzyć multikonta. Aby je tworzyć, należy spełniać poniższe warunki:
- Wszystkie konta muszą być aktywne.
- Pierwsze trzy multikonta można utworzyć niezależnie od ilości zebranych punktów.
- Każde kolejne konto można utworzyć po osiągnięciu 30 punktów fabularnych na poprzednich kontach,
- Multikonta powinny należeć do różnych frakcji (wyłączając grupę factionless, w której można stworzyć dowolną ilość multikont, jeśli poprzednie zasady zostały zachowane). Dozwolone jest stworzenie dwóch postaci w jednej grupie - za zgodą administratora.
ROZGRYWKA
- Grę można rozpocząć dopiero po zaakceptowaniu karty postaci. Do zaakceptowania Karty Postaci, wymagane jest także posiadanie uzupełnionego Informatora.
- Wszyscy gracze są zobowiązani do utrzymywania realiów panujących na forum oraz dostosowywania się do nich w swoich rozgrywkach.
- To samo tyczy się sytuacji aranżowanych przez Mistrzów Gry (MG).
- Zadaniem MG jest pilnowanie porządku na fabule, a także urozmaicenie rozgrywki innym graczom.
- Starcia fizyczne pomiędzy postaciami są nadzorowane przez MG. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy obie strony dogadają się między sobą odnośnie swoich zamierzeń.
- Niewymagana jest zgoda gracza w przypadku zdobywania obrażeń pod okiem MG
- Aby móc brać udział w eventach, każdy zgłaszający się gracz powinien mieć założony, uzupełniony i zaktualizowany informator.
- Dopuszczona jest zarówno pierwszoosobowa, jaki i trzecioosobowa narracja. Prosimy o utrzymanie raz wybranego typu narracji.
- Należy pamiętać, że postaci nie są wszechwiedzące i nie mają prawa znać przemyśleń innych postaci biorących udział w grze.
- Na forum obowiązuje multilokacja, co oznacza, że można prowadzić kilka rozgrywek na raz. Warunkiem jest utrzymanie kolejności chronologicznej i zaznaczenie jej w kalendarzu postaci znajdującym się w dziale "Kalendarium".
- Dla ułatwienia gry innym użytkownikom, uprasza się o zaznaczenie początku i końca wątku w następujący sposób:
- W pierwszym poście: //początek.
- W ostatnim poście: //zmiana tematu [zt].
*Wyjątek od reguły może zostać zastosowany wobec gracza, który wcześniej zgłosił niedyspozycyjność Mistrzowi Gry, jedynie za przyzwoleniem Administratora/MG.
*Punkt ten nie obowiązuje w przypadku edycji literówki bądź szyku zdania, bez zmiany jego ogólnego przekazu.
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach
|
|